Skip to content

Du har inget att ångra

07 december 2010

Detta käcka meddelande får jag ibland när jag har fumlat lite extra med mobilen. Man skulle kunna tro att det är en psykolog som flyttat in i min fipplare men förmodligen är det bara en dålig översättning gjord av en ingenjör som tror att han/hon kan engelska.  En vanlig vanföreställning som drabbar framförallt unga som sett mycket TV.

Jag önskar det vore sant

Jag skulle kunna ångra att jag lämnade Languedoc och vingården för en dryg månad i vintersverige.  Det händer inget på vingården för tillfället. Alla löven skall falla av sen är det dags att klippa, klippa och beskära.  Hur stort är 15 hektar, hur lång tid tar det att klippa? Jag vet att en flink en beskär 500 rankor om dan, hur många klarar jag?  Ryggen, knäna, värk och elände. Jag skall i alla fall inte klippa mig i fingrarna som jag vet att att många vinbönder gör.  Räkna själv nästa gång du hälsar på en vinbonde så får du se.

Om några veckor är det dags, jag kan inte bärga mig.

One Comment leave one →
  1. 07 december 2010 18:13

    Ja jag åker helt klart åt fel håll i dag. Ljumma vindar i Languedoc och snökaos i Paris, och det är väl bara början… Förstår att du längtar till dina vinrankor! Vackert även utan blad 🙂

Kommentera

