Skip to content

Hjälp, vad har jag gjort?

22 april 2011
tags:

Hela den här idén med en vingård är så där galet halvtokigt.  Vad kul, en vingård, vad kul att byta jobb, vad kul att flytta till ett annat land.  Riktigt helkrejsi, hahaha.  Men så sakteliga börjar verkligheten knacka en på axeln.  Det första som hände var att upptäcka hur mycket arbete som var involverat i att få fram vinet till skörden.  En granne hade räknat på det hela och kommit fram till att han pysslade om varje vinranka 19 gånger på ett år.  Grattis!  Jag lovar dig att det betyder en hel del arbete.

I morse gick det upp ytterligare ett ljus för undertecknad.  Visst jag kan räkna och jag vet hur många flaskor gården skall producera i år, men likafullt.  Idag fick jag ett fysiskt, påtagligt bevis för halvtokiga, helkrejsi grejen med en vingård egentligen innebär.  Jag fick en smärre chock.  På lagret står 33 pallar med vin och jag kan lova dig att detta är många flaskor.

Ett lager fullt med vin

I juni fylls det på med ytterligare 20 pallar Roc du Buffarel, vårt stora kraftiga vin som behöver lagras i ett år till.  Herre min skapare, vad mycket det är, vad stort lagret är.  Mina känslor pendlar mellan stolthet och skräck.  Hur skall det gå att hitta köpare till allt detta, samtidigt vet jag att detta egentligen inte alls är mycket.

Nu skall jag låta så många som möjligt smaka på vinet och jag skall färdigställa e-handelssiten där man kan beställa vinet för hemtransport till Sverige.

Ojojoj, vad har jag gjort?  Något väldigt bra tror jag.

No comments yet

Kommentera

